Flyttbar bastu riktlinjer – Portable Sauna Guidelines

FLYTTBAR BASTU RIKTLINJER

Först och främst är det nödvändigt att förbereda platsen för installationen av en bastu. Ytan måste jämnas. Bastun kan installeras antingen på träplattform eller betongbotten på ett sådant sätt att plattformen eller botten tål inte mindre än ett par ton. Om bastutunnan är installerad nära någon annan byggnad, till exempel vid kanten av terrassen, se till att en skorsten är placerad tillräckligt långt från byggnadens tak. Så snart alla förberedelser är gjorda, installera bastun, värm till önskad temperatur och njut av det bästa bastubadet någonsin!

Bastustunder påverkat positivt på vårt centrala nervsystem, perfekt återställer fysisk styrka, lindrar ångest och känslomässig stress. Dessutom kan en bra basturitual hjälpa till att undvika att bli överviktig utan någon speciell ansträngning. Observera att bastemperaturen förblir mellan 80 och 100 ° C för att uppnå maximal läknings effekt.

Barn yngre än 3 år borde definitivt inte besöka bastu. Även för barn som är äldre än 3 år bör temperaturen vara betydligt lägre, för att inte provocera hälsoproblem. Det är viktigt att komma ihåg att besöka bastun med torr ånga är mycket förbjudet för människor, även människor med en mindre alkoholhaltig berusning.

PORTABLE SAUNA GUIDELINES

First of all, it is necessary to prepare place for installation of a sauna. The surface needs to be leveled. Sauna can be installed either on wooden platform or concrete base in such a way that they were able to withstand no less than a couple of tons. In case the barrel is installed close to some other building, for instance, at the edge of the terrace, make sure that a chimney is disposed far enough from the roof of the construction. As soon as all preparations are made, install the sauna, heat it to the required temperature, and enjoy the best sauna bathing ever!

Sauna sessions positively influence our central nervous system, perfectly restore physical strength, relieve anxiety and emotional stress. In addition, a good sauna ritual can help to avoid gaining excess weight, without any special effort. Please notice that in order to reach maximum healing effect, sauna temperature should remain between 80 and 100°C.

Children younger than 3 years old should definitely not visit sauna. Even for children who are older than 3 years temperature should be significantly lower, in order not to provoke health problems. It is important to remember that visiting sauna with dry steam is highly forbidden for people even with a minor level of alcoholic intoxication.

Basturegler Rules for Using Sauna
  • Innan du går in i uppvärmd bastu, är det nödvändigt att ta en dusch och torka ordentligt med en handduk. Denna procedur behövs för att skapa optimala förhållanden för svettning och värmereglering.
  • Tvål bör inte användas i bastun, eftersom huden avfettas med tvål, har sämre reaktion mot höga temperaturer.
  • Under bastustunderna är det nödvändigt att dricka mycket vatten.
  • Innan du går in i bastun, täck huvudet med en handduk eller en särskild bastuhatt, för att skydda dig mot överhettning och värmeproblem.
  • Undvik att gå in i bastun med vått hår!
  • Optimal tidsperiod för att stanna i ett uppvärmt rum är 5-12 minuter.
  • Under bastustunderna ska 3-12 minuter spenderas vid nedkylning och 15-20 minuter – vid avkoppling. Varaktigheten av bastustunder är mycket individuell och beror på ens ålder och hälsotillstånd.
  • Det är lämpligt att göra 2-3 provrundor (se sidor. 6, 7)
  • Du kan sitta eller ligga på bänkarna med dina ben upptagna något högre än nivån på ditt huvud.
  • Varje bastustund slutar med 30-40 minuters avkoppling. Det är en bra idé att avsluta din basturitual med en kopp örtte.
  • Under bastustunderna är det inte tillrådligt att konsumera alkoholhaltiga drycker och gå in i bastun mer än 3-5 gånger.
  • Gå inte in i bastun med våt hud, om du är trött eller hungrig.
  • Undvik att ta kontrastdusch före bastustunder eller gå in i bastun med kalla lemmar.
  • Before entering heated sauna, it is necessary to have a shower, and properly dry the skin with a towel. This procedure is needed to create optimal conditions for perspiration and thermoregulation.
  • Soap should not be used in sauna, as skin degreased with a soap, has worse reaction towards high temperatures.
  • During the sauna sessions it is necessary to drink plenty of water.
  • Before entering sauna, cover your head with a towel or special sauna hat, in order to protect yourself from overheating and heatstroke.
  • Avoid entering sauna with wet hair!
  • Optimal time period for staying in a heated room is 5-12 minutes.
  • During the sauna session, 3-12 minutes should be spent on cooling down and 15-20 minutes – on relaxation. Duration of sauna sessions is highly individual and depends on one’s age, and health condition.
  • It is advisable to make 2-3 trial circles (see pts. 6, 7)
  • You can sit or lie on the shelves with your legs raised slightly higher than the level of your head.
  • Each sauna session ends with 30-40 minute relaxation. It is a good idea to finish your sauna ritual with a cup of herbal tea.
  • During sauna sessions it is not advisable to consume alcoholic drinks, and enter sauna more than 3-5 times.
  • Do not enter sauna with a wet skin, if you are tired or hungry.
  • Avoid taking contrast shower before sauna session or entering sauna with cold limbs.